Organisatiestructuur

In augustus 2003 werd KBS vzw geboren. Op 01 september 2023 vond er een fusie plaats met het schoolbestuur Koba Voorkempen vzw. Katholieke Basisscholen Schoten blijft bestaan als scholengemeenschap.

Katholieke Basisscholen Schoten bestaat sindsdien uit 4 entiteiten: Heilige Familie, Basisschool Bloemendaal en Elshout, Sint-Cordula en Sint-Filippus. Alle vier basisscholen in Schoten, meer info over deze scholen kan u terug vinden via de link op deze website.

Onze scholengemeenschap maakt deel uit van het schoolbestuur ‘Katholiek Onderwijs Bisdom Antwerpen Voorkempen’ (kort: KOBA Voorkempen). Dit schoolbestuur omvat volgende scholen:

Bloemendaal-Elshout – Schoten – kleuter- en lager onderwijs

Heilige Familie – Schoten - kleuter- en lager onderwijs

Heilig Hart van Maria – Schilde – kleuter- en lager onderwijs

Heilig Hart van Maria-instituut – Schilde – secundair onderwijs

Sint-Cordula – Schoten - kleuter- en lager onderwijs

Sint-Filippus – Schoten - kleuter- en lager onderwijs

Sint-Jan Berchmanscollege – Malle – kleuter- en lager onderwijs

Sint-Jan Berchmanscollege – Malle – secundair onderwijs

Sint-Jozef Instituut – Schoten – secundair onderwijs

Vrij Technisch Instituut – Zandhoven – secundair onderwijs

Wonderwijzer – Schilde – kleuter- en lager onderwijs

De directies van KOBA Voorkempen werken nauw samen in uiteenlopende beleidsdomeinen, om de kwaliteit van het onderwijsaanbod te bewaken en voortdurend te verbeteren.

De eindverantwoordelijkheid voor de werking van het schoolbestuur – een vzw – ligt bij het Bestuursorgaan en de Algemene Vergadering. Het Dagelijks Bestuur van KOBA Voorkempen bestaat uit volgende leden:

De heer Fons Goos, voorzitter van het schoolbestuur

De heer Luc Verpoorten, afgevaardigd bestuurder

De heer Werner Cornelis, algemeen directeur

Mevrouw Veerle Molkens, coördinerend directeur

Administratieve info:

KOBA Voorkempen

Nooitrust 4 – 2390 Malle

schoolbestuur@kobavoorkempen.be

KBO-nr. 0430.907.058

RPR Antwerpen Afdeling Antwerpen

Het schoolbestuur KOBA Voorkempen maakt deel uit van een ruimere netwerkorganisatie: Katholiek Onderwijs Bisdom Antwerpen (kort: KOBA), onder verantwoordelijkheid van onze bisschop, Mgr. J. Bonny. Deze netwerkorganisatie groepeert negen schoolbesturen en een 160-tal scholen.

KOBAvzw ondersteunt de negen schoolbesturen met specifieke expertise, verzekert hun gelijkgerichte werking en zorgt voor de verankering van de katholieke identiteit.